Formule 1 Voorspelling 2025: GP Las Vegas

Lando Norris zette in Brazilië een belangrijke stap met de volle 33 punten een belangrijke stap richting het wereldkampioenschap. De Brit won zowel de race als de sprintrace, maar lijkt nog niet van zijn teamgenoot af te zijn. En ook het gat met Verstappen is nog altijd kleiner dan dat hij zou willen. Gaat het nog spannend worden in de laatste races van het seizoen?
Dat gaan we analyseren, te beginnen met de volgende race op het 🇺🇸 Las Vegas Steet Circuit. Deze race wordt verreden op zondag 🗓️ 23 november 2025. Max Verstappen wist er vorig jaar te winnen én het wereldkampioenschap veilig te stellen. Weet hij hier wederom een belangrijke slag te slaan?
Met zoveel concurrentie is het voorspellen van de winnaar uitdagend, maar we hebben enkele interessante opties voor wedden op deze Grand Prix van 🇺🇸 Las Vegas.
Formule 1: GP Las Vegas – Belangrijke Punten
De GP van Las Vegas staat pas sinds 2023 op de kalender in de Formule 1 en is daarmee nog een jonge race. Met een totale lengte van 6,201 kilometer is het een van de langste circuits op de kalender, waardoor er ook maar 50 rondes worden verreden. Met twee DRS-zones, gevolgd door haakse bochten, zijn er genoeg inhaalmogelijkheden.

Doordat er ook elementen van een straatrace worden gebruikt, is het een uitdaging voor de coureurs. Zo zijn er verschillende technische secties waar de coureurs vlak langs de muur rijden. Daarnaast wordt de race in de avond verreden, wat een belangrijk effect kan hebben op het opwarmen van de banden, de grip en het vuil op de baan.
Het lange rechte stuk gaat een zeer belangrijke rol spelen op dit circuit. De afgelopen jaren werden er bijna 100 inhaalacties per race genoteerd, voornamelijk aan het einde van het lange rechte stuk. Dit stuk langs de Las Vegas Strip Circuit is maar liefst 1,9 kilometer lang. Kortom, lang genoeg voor flink wat slipstream.
In Las Vegas volgen we het reguliere format. Dit ziet er als volgt uit:
- Locatie: Las Vegas Strip Circuit
- Datum: 25 november 2025 (zondag)
- Starttijd: 05:00 uur Nederlandse tijd
- Raceweekend met trainingen, kwalificatie en race

F1 Analyse: De favorieten voor de GP Las Vegas 2025
Leggen we de feiten van het circuit, de rijders én de omstandigheden uit het verleden langs elkaar, dan gaan de afstelling van de auto en topsnelheid een belangrijke rol spelen.
TL;DR – Belangrijke trends en observaties (F1 Las Vegas)
- Kou & Graining: De nachtrace van 12°C (53°F) is een nachtmerrie voor de afstelling. Het 1,9 km lange rechte stuk koelt de banden extreem af, waardoor ‘graining’ de kritieke factor wordt. Een regenkans van 30% voor de kwalificatie vergroot de strategische chaos.
- Verstappen is de favoriet: Ondanks een rampzalige GP van Brazilië heeft Max een verse motor en een nieuwe achtervleugel met lage luchtweerstand. De Red Bull is gebouwd voor lage downforce, en met 3 zeges in de laatste 5 races is dit zijn circuit om te domineren.
- De Jacht is Geopend: Dit is de laatste kans voor Max Verstappen (341 pnt). Hij moet het gat van 49 punten op Norris dichten om zijn hoop op een vijfde titel levend te houden, op wat in 2024 het slechtste circuit van McLaren was.
- Druk bij McLaren: Lando Norris (390 punten) leidt, maar dit is een lastig circuit voor McLaren. Hij verdedigt zich ook tegen zijn teamgenoot Oscar Piastri (366 pnt), die slechts 24 punten achter hem staat in het kampioenschap.
- Outsiders: De Ferrari-motor (Leclerc, Hamilton, Bearman) zal een raket zijn op de rechte stukken. Hamilton (P2 2024) en Leclerc (P4 2024) zijn serieuze podiumkandidaten, net als de low-drag Williams van Carlos Sainz.
De strijd om het kampioenschap is nog niet voorbij. Lando Norris (390 punten) behaalde een overtuigende overwinning in Brazilië, maar het echte verhaal was de jager. Max Verstappens (341 punten) “rampzalige” Brazilië (een pitstraatstart) eindigde met een opmerkelijke herovering van P3.
Ondanks dat hij hier in 2024 op P5 eindigde, is Verstappen de favoriet. De Red Bull is ontworpen voor deze filosofie van lage downforce en Max heeft in de laatste vijf races drie overwinningen behaald. Dit is zijn circuit om te domineren.
Maar Vegas is een nachtmerrie qua afstelling. De kritieke factor is de lage nachttemperatuur. De lange rechte stukken koelen de banden super, waardoor graining het enige is dat telt. Dit is wat Red Bull en McLaren in 2024 in de problemen bracht. Er wordt een droge kwalificatie verwacht, maar de kou zal de grote gelijkmaker zijn.
Daarom is de druk bij McLaren immens. Lando Norris leidt, maar dit is zijn bogeycircuit (een verre P6 in 2024). Hij verdedigt ook zijn teamgenoot Oscar Piastri, die slechts 24 punten achterstaat en een ronduit slecht weekend in Brazilië achter de rug heeft.
Deze chaos opent de deur voor outsiders. George Russell en Lewis Hamilton (nu bij Ferrari) leidden hier vorig jaar een dominante Mercedes met 1-2. De Ferrari-motor (Leclerc, Hamilton en Bearman) zal een raket zijn op de rechte stukken. Hamilton en Leclerc zijn podiumkansen, net als de low-drag Williams van Carlos Sainz (die vorig jaar op plek 3 eindigde). Ze staan allemaal klaar om toe te slaan.
Verstappen favoriet
Voor de race in Las Vegas beschouwen we Max Verstappen als de absolute favoriet. Afgelopen jaar wist de Nederlander er nog wereldkampioen te worden, terwijl ook de set-up van de auto meer geschikt lijkt voor de Red Bull. De hoge snelheid is iets wat de Nederlander over het algemeen goed aankan.
Daarnaast heeft Verstappen ook niets te verliezen. Om nog kans te maken op het wereldkampioenschap zal hij alle zeilen bij moeten zetten. Wat ellebogenwerk in de bochten is daarom wat we kunnen verwachten. Ook de bookmakers bestempelen de Nederlander als een van de grote favorieten voor de race.

McLaren maakt foutjes
Norris wist in Brazilië eindelijk weer eens een foutloos weekend neer te zetten. De Brit won zowel de sprintrace als de hoofdrace, waarmee hij belangrijke punten pakte en inmiddels een mooi gat heeft in het kampioenschap. De druk van het kampioenschap lijkt wat minder met Norris te doen dan met Piastri.
De Australiër maakte namelijk de laatste races al heel wat fouten. Ook in Brazilië ging het weer mis. Hij wist uiteindelijk nog een vijfde plek te behalen, maar verloor belangrijke punten op de concurrentie. Het gat met Norris is inmiddels ook opgelopen naar 24 punten. De Australiër zal in Las Vegas dus alle zeilen bij moeten zetten.
Mercedes en Ferrari wisselvallig
Mercedes en Ferrari presteren de laatste weken enorm wisselvallig. Het ene moment leggen ze het vuur aan de schenen van McLaren en Red Bull, het andere moment zijn ze niet voorin te vinden. Toch lijkt het vooral voor Verstappen belangrijk te zijn dat zij mee gaan doen om de voorste plekken.
Het kampioenschap van Verstappen hangt samen met prestaties van Mercedes en Ferrari, mits zij natuurlijk tussen Verstappen en Norris en Piastri kunnen eindigen. Misschien is er voor deze constructeurs wel een belangrijke rol weggelegd in de laatste races van het seizoen.

Odds voor Formule 1 2025 – Wedden op GP Las Vegas
Laten we eens kijken naar de weddenschappen en odds voor de Formule 1 bij vertrouwde bookmakers. Persoonlijk raad ik Bet365 en Unibet aan vanwege hun uitgebreide aanbod aan F1 weddenschappen en hun gebruiksvriendelijke websites.
Favorieten voor de GP Las Vegas 2025
Wat ons betreft gaat Max Verstappen de grootste kans maken op de overwinning. De Nederlander heeft met de Red Bull een bolide die mee kan op circuits waar de gemiddelde snelheid hoog ligt. Daarnaast is het ook de betere auto in de langzame bochten als we dit bijvoorbeeld vergelijken met Mercedes en Ferrari.

Daarbij komt dat de prestaties van Verstappen op stratencircuits dit jaar erg goed zijn. In totaal wist de Nederlander er al 85 punten te behalen, op dit moment het hoogste aantal van de topfavorieten. Het lijkt daarom een weekend dat op het lijf geschreven staat van de Nederlander, zeker als Norris (DNF) en Piastri (10e) hetzelfde presteren als vorig jaar.
Wedden op de F1 kampioen 2025: Favorieten
Inmiddels zijn we 21 races onderweg en lijkt de spanning elke race weer wat meer terug te keren. Max Verstappen is de laatste weken in vorm, Piastri en Norris hebben het met elkaar aan de stok en met nog vijf races te gaan is er nog van alles mogelijk.

Norris pakt de leiding
Bij McLaren is het vooral Norris die de laatste races zijn zenuwen onder bedwang kan houden. De Brit liep de laatste races al in op Norris, maar heeft nu definitief afstand genomen met zijn goede resultaten in Brazilië. Met 33 punten liep hij flink uit op de concurrentie, waarmee hij nu de topfavoriet is voor de titel.
Piastri daarentegen lijkt met de week minder te presteren. Hoewel de Australiër nog jong is, heeft hij wel wekenlang de eerste plek in het kampioenschap ingenomen. De achterstand is nog te overbruggen, maar dan zal Piastri snel iets moeten vinden om de auto én zichzelf beter te laten presteren.
Verstappen lijkt geklopt
Lang leek de Nederlander er zelf ook niet meer in te geloven. De RB20 liep voor geen meter, er zat geen verbetering in en de McLarens waren simpelweg te snel. Tot Verstappen onlangs weer wat races begon te winnen én weer meedeed voor de voorste plekken. En het gat met McLaren toch ineens niet zo groot leek?
Toch lijkt de inhaalrace van Verstappen te laat te komen. Het gat is weer opgelopen naar 49 punten en met nog 83 punten te verdelen lijkt het een onmogelijke opgave te gaan worden. In Qatar staat er nog wel een sprintrace op het programma, maar de Nederlander heeft het niet meer in eigen hand.
Voorspelling Formule 1 – Constructeurs Kampioenschap 2025
Bij de constructeurs heeft McLaren inmiddels het feestje mogen vieren. Met twee rijders in de punten in Singapore waren ze niet meer te achterhalen in het kampioenschap en haalden ze voor het tweede jaar op rij de constructeurstitel binnen. Maar dat wil niet zeggen dat het daarachter niet enorm spannend is!

Zonder McLaren
Het is wel mogelijk om in te zetten op het constructeurskampioenschap zonder McLaren. Mercedes en Ferrari leken het met twee scorende rijders uit te gaan vechten, aangezien Verstappen het voornamelijk alleen moest doen. Toch zorgt de zegereeks van de Nederlander ervoor dat Red Bull ineens een stuk dichterbij is.
| Team | Punten | Achterstand op McLaren |
|---|---|---|
| McLaren | 756 | – |
| Mercedes | 398 | (-)358 |
| Red Bull Racing | 366 | (-)390 |
| Ferrari | 362 | (-)394 |
Toch blijft het gat tussen de constructeurs erg klein. Mercedes (398) staat tweede, gevolgd door Red Bull Racing (366) en Ferrari (362). Mercedes profiteert op dit moment vooral van twee coureurs die in de punten rijden, iets waar Red Bull Racing problemen mee heeft. Die zijn met 341 punten enorm afhankelijk van Max Verstappen.
Op dit moment lijkt Mercedes de veilige optie met 1.61, zeker gezien het feit dat Antonelli de laatste weken ook goed blijft presteren. We verwachten daarom ook dat Mercedes aan het langste eind gaat trekken.
Wedden op aantal zeges in F1 2025: Norris, Piastri of Verstappen?
Bij Bet365 heb je tevens de mogelijkheid om in te zetten op het aantal overwinningen van een F1 coureur. Meer dan 10 overwinningen van Norris levert je bijvoorbeeld 4.00 keer je inzet op, terwijl je voor Piastri maar liefst 26.00 keer je inzet krijgt als hij 10+ races wint.
Kies je wellicht voor de veiligere optie van 9+ races, dan is Lando Norris (1.66) het meest interessant. Hoewel Oscar Piastri met 5.50 wellicht een gokje waard is, presteert hij de laatste weken dusdanig dat we dit niet meer zien gebeuren.
Wedden op match-ups: Constructeurs
Het wedden op match-ups is in het coureurskampioenschap niet meer mogelijk. Bij de constructeurs zijn er echter nog meer dan voldoende opties. Laten we daar eens naar gaan kijken:
| Constructeurs | Odds 1 | Odds 2 |
|---|---|---|
| Ferrari vs. Mercedes | 3.20 | 1.36 |
| Red Bull vs. Mercedes | 3.50 | 1.30 |
Wie zal het snelst zijn in de F1-kwalificatie in Las Vegas?
In de kwalificatie verwachten we een stunt van Leclerc óf van Verstappen. De Nederlander natuurlijk omdat hij hier vorig jaar al heel sterk was én de laatste weken ook al laat zien een goede kwalificatie te rijden. Natuurlijk zal de Nederlander ook azen op revanche van de compleet mislukte kwalificatie in Brazilië.
Leclerc sluiten we niet uit vanwege zijn goede prestaties in Mexico. De Monegask was enorm snel en wist zelfs bijna poleposition veilig te stellen, tot het moment dat Norris nog over de streep kwam. Daarbij komt dat de gemiddelde snelheid op het circuit hoog ligt en we weten allemaal hoe hard de Ferrari loopt.
Als outsider zou ik Norris nog willen noemen, voornamelijk omdat hij goed presteerde in Mexico. Daarbij komt dat de Brit de flow weer gevonden lijkt te hebben. Met de volle 33 punten in Brazilië zette hij een belangrijke stap in het kampioenschap én heeft zijn zelfvertrouwen natuurlijk ook een enorme boost gekregen.
F1 Stand 2025
| # | Coureur | Punten | Wint | Polepositie |
|---|---|---|---|---|
Formule 1 Race winnaars in 2025
| RACE | DATUM | WINNAAR | TEAM | LAPS | TIME |
|---|---|---|---|---|---|
| GP Australië | 16 maart 2025 | 🇬🇧 Lando Norris | McLaren | 57 | 1:42:06.304 |
| GP China | 23 maart 2025 | 🇦🇺 Oscar Piastri | McLaren | 56 | 1:30:55.026 |
| GP Japan | 06 april 2025 | 🇳🇱 Max Verstappen | Red Bull | 53 | 1:22:06.983 |
| GP Bahrein | 13 april 2025 | 🇦🇺 Oscar Piastri | McLaren | 57 | 1:35:39.435 |
| Saoedi-Arabië | 20 april 2025 | 🇦🇺 Oscar Piastri | McLaren | 50 | 1:21:06.758 |
| GP Miami | 04 mei 2025 | 🇦🇺 Oscar Piastri | McLaren | 57 | 1:28:51.587 |
| GP Emilia-Romagna | 18 mei 2025 | 🇳🇱 Max Verstappen | Red Bull | 63 | 1:31:33.199 |
| GP Monaco | 25 mei 2025 | 🇬🇧 Lando Norris | McLaren | 78 | 1:40:33.843 |
| GP Spanje | 1 juni 2025 | 🇦🇺 Oscar Piastri | McLaren | 66 | 1:32:57.375 |
| GP Canada | 15 juni 2025 | 🇬🇧 George Russell | Mercedes | 70 | 1:31:52.688 |
| GP Oostenrijk | 29 juni 2025 | 🇬🇧 Lando Norris | McLaren | 70 | 1:23:47.693 |
| GP Groot-Brittannië | 6 juli 2025 | 🇬🇧 Lando Norris | McLaren | 52 | 1:37:15.735 |
| GP België | 27 juli 2025 | 🇦🇺 Oscar Piastri | McLaren | 44 | 1:25:22.601 |
| GP Hongarije | 3 augustus 2025 | 🇬🇧 Lando Norris | McLaren | 70 | 1:35:21.231 |
| GP Nederland | 31 augustus 2025 | 🇦🇺 Oscar Piastri | McLaren | 72 | 1:38:29.849 |
| GP Italië | 7 september 2025 | 🇳🇱 Max Verstappen | Red Bull | 53 | 1:13:24.325 |
| GP Azerbeidzjan | 21 september 2025 | 🇳🇱 Max Verstappen | Red Bull | 51 | 1:33:26.408 |
| GP Singapore | 5 oktober 2025 | 🇬🇧 George Russell | Mercedes | 62 | 1:40:22.367 |
| GP Verenigde Staten | 19 oktober 2025 | 🇳🇱 Max Verstappen | Red Bull | 56 | 1:34:00.161 |
| GP Mexico | 26 oktober 2025 | 🇬🇧 Lando Norris | McLaren | 71 | 1:37:58.574 |
| GP Brazilië | 9 november 2025 | 🇬🇧 Lando Norris | McLaren | 71 | 1:32:01.596 |
| GP Las Vegas | 23 november 2025 | ||||
| GP Qatar | 30 november 2025 | ||||
| GP Abu Dhabi | 7 december 2025 |
Terugblik: Wat leerden we van de F1-race in Brazilië?
Misschien wel de belangrijkste les van de afgelopen weken is dat Lando Norris enorm volwassen is geworden. Hij weet met de druk om te gaan en laat zich niet gek maken door de concurrentie. Mede daardoor heeft hij de leiding in het kampioenschap overgenomen en inmiddels flink verstevigd. Het kampioenschap lijkt daarmee ook beslist.
We leerden daarnaast dat het zitje van Yuki Tsunoda voor volgend jaar onhoudbaar is geworden. Dat tekende zich het gehele seizoen al af, maar het blijft bijzonder dat Verstappen 341 van de 366 punten binnen wist te halen. De vraag is dan, welke coureur gaat het stokje overnemen? Wellicht dat er nu al wat grote talenten rondrijden!?
En tot slot leerde we dat de strijd nog lang niet gestreden is, zowel bij de constructeurs als bij de coureurs. Norris, Piastri én Verstappen hebben nog zicht op de wereldtitel en wellicht krijgen we wel een vergelijkbaar scenario als de apotheose tussen Verstappen en Hamilton in Abu Dhabi! Kortom, er is nog genoeg om voor te strijden!

Ontwikkelingen in F1 2025 – wat is er veranderd?
Net als in eerdere jaren zijn er ook voor het seizoen 2025 een aantal wijzigingen doorgevoerd in de Formule 1. Dit zijn de belangrijkste ontwikkelingen die van invloed kunnen zijn op de prestaties van teams en coureurs.
Verhoogd minimumgewicht voor coureurs
Het minimumgewicht voor coureurs is verhoogd van 80 naar 82 kilogram. Vooral langere coureurs, zoals George Russell, profiteren hiervan. Zij hoeven minder streng te diëten, wat de fysieke belasting verlaagt. Ook het minimumgewicht van de auto zonder brandstof is aangepast: van 798 naar 800 kilogram.
Aerodynamische stabiliteit tot 2026
Op aerodynamisch vlak verandert er in 2025 weinig. Omdat in 2026 grote reglementaire wijzigingen worden doorgevoerd, blijven de meeste onderdelen dit seizoen gelijk. De FIA onderzoekt wel kleine aanpassingen die inhalen makkelijker moeten maken – een voorbereiding op de compactere auto’s van volgend jaar.
Punt voor snelste ronde vervalt
Vanaf 2025 wordt er geen extra punt meer uitgedeeld voor de snelste raceronde. Deze maatregel is genomen om controverses te vermijden zoals in Singapore, waar Daniel Ricciardo – rijdend voor het zusterteam van Red Bull – een punt afpakte van Lando Norris. Om mogelijke teamstrategieën via B-teams tegen te gaan, is besloten dit punt af te schaffen.
Meer kansen voor rookies
Rookies krijgen voortaan vier in plaats van twee sessies per seizoen om zich in een Formule 1-auto te laten zien. Dit moet jonge talenten meer voorbereiding geven op een mogelijke stap naar een vast racezitje in de toekomst.
Verplicht koelsysteem bij hoge temperaturen
Voor races waarbij de temperatuur boven de 30 graden stijgt, moeten teams verplicht een koelsysteem aanbieden aan hun coureurs. Een speciaal koelvest wordt dan ingezet, vooral van toepassing op races in het Midden-Oosten, delen van Azië en Europa tijdens de zomermaanden.
